lördag 5 november 2016

TAGGIGA TAGGAR

Var tvungen att gå igenom och fixa staketet till lösdriften i eftermiddag. Fick lite taggar på mig och i övrigt var jag helt dyngsur utifrån och in men nu går unghästarna där och vi hoppas dom får det mysigt i sitt nyhalmade hus. Själv avskyr jag höst regn och blåst på tvären. Var urtrött när jag var klar i stallet i em och däckade i soffan en stund under filten.

Idag säger vi grattis till min uppfödning Weltfhyr LH e: Weltman u: Amyzetta som varit ute och luftat sig i en MSVA:1 med sin "rätta" matte. En 3:e placering blev det!

Beställt två såna här hönät så får vi väl se om vi kan eliminera lite spill från hästarna som gärna kastar maten omkring sig. Ogillas

Ikväll är det ett mörkt mörker i stallet . Ingen ström där inte. Jäkligt mörkt att plocka in hästarna och mörkt att kvällsfodra. 
Det regnar och blåser fortfarande på tvären, hästtäcken på tork överallt - USCH!

//Bubbel - hatar höstig höst

Inga kommentarer: