fredag 4 november 2016

FRÅN VITT TILL SVART

Från snö till gegga. Jättefint ute i morse och jätteäckligt nu i kväll.






Jag är glad i mina två fina gossar som presterat riktigt fint på sina ridpass idag!
Den  yngre fick jobba med övergångar och tajmingen för ryttaren. Tränaren fick räkna in dom lite men bara resultatet blir det man önskar så räknar jag gärna högt.

Den äldre fick jobba lite med galoppen på volt och fattningarna från skritt satt riktigt fint så idag är jag lite extra glad. Jobbade honom lite på lina innan ridpasset också!

Sen har jag ju fler som presterat helt OK dom också men dom fick inte vara med på bild idag!





 Det är mkt jobb när stallen är fulla men det är också mysigt att stå och lyssna när dom äter sin kvällsmat det är rogivande.


Fick ett bud på en häst idag - tackade nej då det i min värld var för lite för dåligt. Pruta får man men inte riktig så mkt då slår jag bakut :) vi får se fortsättning följer kanske....gillade ju spekulanten men just idag kan Nadde andas ut på favorithästen iallfall...

Gjort om lite staket så det ska bli lite lättare att släppa hästar i en av hagarna....som vanligt väljer jag en vädermässigt bra dag att bygga staket på. Flyttat vattenbaljor i hagarna & tagit in slangarna som legat ute för nu fryser det ändå i dom. Jisses vilka blöta vantar jag hade när jag var klar!

I morgon skulle jag varit i Bråtåkra och dömt P&R men den blev inställd så jag är hemma och är nån sugen på att mocka så är ni hjärtligt välkomna....haha
På söndag hittar ni mig vid bokstaven C i Tingsryd!

//Bubbel - ridsugen de luxe

Inga kommentarer: