måndag 5 december 2016

ÅÅÅÅHHH BUBBEN

Lång lång dag!
Började med ett stadsbesök som vanligt på måndagar och ett magplask i bassäng. Idag var det dock ett rörigt pass. Jag vill ju ha bra träning inte bara vimsa runt i bassängen men det är lite olika struktur beroende på vem som håller i passet. Nåväl, träning är alltid bra!

Köpt hästkäk och det är väl sa*an vad dom äter dom där djuren.

Mockade både före och efter stadsturen och det är alltid segt när man har sånt sket kvar. Var dock nån snäll själ som gjort några stycken boxar medans jag var iväg....lööööööööööööööööv jo!

Var inne en stund efter lektionshästarna gått in och det är attans vad det är segt att gå ut i stallet och jobba igen sen.

Gul häst slängde sig hysteriskt bakåt när ryttaren skulle sitta upp och jag förstod genast att det inte stod rätt till för det har han aldrig gjort nån gång under alla år. Fick knappt av honom sadeln och det gick inte att känna nåt på hans rygg för han kastade sig iväg och vi sprang med honom men han var inte halt. Fick iallafall gå upp till stallet och vi fick fixa i ordning reservhäst.

Efter lektion försökte jag kolla honom , såg ju att han var svullen vid manken och tror ju såklart ALLTID det värsta men lyckades känna lite och märkte då att det var kletigt på ett ställe....han hade alltså fått ett tryck av sitt täcke. Trist men mkt bättre än allt annat som hann fara igenom mitt huvud. Nu blir det täckesfritt och troligen väldigt lerig häst!
Skumt för täcket är inte nytt och förut har det ju passat....

Lektion ett jobbade vi med förvänd galopp och hästarna var fina tycker jag. God energi och stadiga.
Lektion nummer två jobbade vi med....hahhahaha, nä jag berättar inte men roligt hade vi!!

Klar i stallet senare än sent och nu har jag roat mig med kvalitets programmet PH.
Dags att sova för första eleven kommer 10.00 i morgon....tjolahopp!

//Bubbel - ajaj

Inga kommentarer: