söndag 4 december 2016

HINNA OCH ORKA

* Haft träning där vi jobbat med energin och att verkligen ha hästen framför skänkeln. Tyckte det blev bra. Hästarna var fina i dom avslutande galopp slutorna !

*Bjuden på andra advents fika - man tackar.

*Sandat hela gårdsplan och vägarna till hagarna....det är glaserat bitvis.

*Mammor och barn har fått busa av sig i ridhuset

*Fyllt vatten ÖVERALLT i hagar men hade varit skönt om man tog för vana att ta med sig lite vatten när man ändå går ut till hage och hämtar/lämnar häst så hade jag sluppit kånka allt.....bara en liten påminnelse alltså!!!


Hade sovmorgon i morse då E hade stallet men givetvis vaknade jag vid åtta men det var superskönt att slippa stiga upp och hade långefrukost innan jag började mocka. Man blir ju såklart glad när man märker att tre boxar redan är klara när man kommer ut i stallet - man tackar :) 


Hur man än vänder på dagarna så räcker liksom inte tiden till. Jag har ju massor att göra inomhus också. Vill ju renovera men jag fattar inte ni som gör sånt , hur fasen hinner /orkar ni. Jag är helt slut när jag kommer in från stallet och i kväll tittade jag på mina fula väggar och konstaterar att nääääääääääääää jag orkar inte idag heller.....ge mig energi eller måste man prioritera annorlunda ???!!!

//Bubbel - dimper ner i soffan nu

Inga kommentarer: