fredag 16 december 2016

DRIPP DROPP

Vi kämpar på med dropp i morse och dropp i kväll. Nian tycker mest att jag är allmänt jobbig och stå i undersöknings spilta är trist och man får stå och passa honom hela tiden för han har så mkt hyss för sig. Frusit denna dag så jag tror knappt jag blir varm igen. Avslutade dagen med dropp igen och veterinären har känt på honom. Det som var stort som en brödlimpa igår har minskat lite och blivit lite mjukare men det är ju tyvärr inte borta och så kan man inte ha det.

Det tar ungefär 2½ timme/gång att få i honom droppet och då får jag fint stå och hålla i...

Nian får "svälta" så det inte byggs på nåt mer men han är hungrig och får små små portioner strödda i boxen så han har lite att göra för själv tycker han nog inte just idag att han är nåt vidare sjuk.
Hans matte oroar sig däremot betydligt mer och det är verkligen inte lätt att få ihop dagarna just nu med allt annat som också måste göras.¨

Haft ett gäng elever i eftermiddag/kväll och med hjälp av mannen i huset fick vi hem mer dropp tills i kväll.
Mer dropp i morgon och fler veterinärbesök....håll tummarna - vi tar en timme i taget.

Inte köpt en endaste julklapp, känner verkligen ingen julstämning, är bara trött och jätte stressad i mitt sinne. Nåja det blir väl jul ändå.

Nu ska jag försöka sova några timmar men övervakningskameran är på så Nian är övervakad....jag lär inte somna ifrån honom!

I morgon är en ny dag och då ska Nawell flytta till stadens sus och dus och sitt nya hem. Nu har dom ju trimmat ihop sig lite och vågar flytta hemifrån. Vi lär väl få dras lite med dom ändå och det gör vi sååååååå gärna 😜 kommer sakna både han och hans tokiga matte! Vi har lika särig humor!!!

//Bubbel - sleden

Inga kommentarer: