fredag 30 december 2016

HJÄRTSTOPP

Årets sista elever (tror inte det kommer nån i morgon)
Lycka och Marie. 
Boriz och Åsa. 

Tidigare idag gick Lillamamman ett pass....hon passar inte i det namnet längre men har inget annat passande .. Diamond Rose kan man ju inte säga och inte heller Rosa som hon kallades förr


Nitro har börjat skolan. Idag longerad utan och med sadel och hängd på. Skuttade rätt rejält först men var ändå jätte duktig kille. Han fick också springa lite lös i ridhuset och då passade han på att hoppa lite hinder på egen hand.
Han mättes också och är fortfarande 1.42 men har ju många år kvar till slutmätning så han kan gott hålla sig där ytterligare ett tag!


Även Knaster fick roa sig i ridhuset. Okomplicerad men pigg och vaken. Även han passade på att hoppa lite hinder han hittade och för sin dressyrstam är han riktigt kvick i fötterna!




När det var insläpp i kväll var det kaos. Wille sprang igenom grinden när jag gick förbi med Bubbel och det förstår ju alla att ett sånt busläge missar inte gammelgul. Wille försvann ut på vägen men kom som väl var tillbaka. Loppan sprang under sitt staket och drog en repa utanför stallet - undrar om hon nu då kommit på att ALLA staket egentligen är för höga för henne...det märker vi i morgon. Mitt hjärta stannade nästan av skräck i kaoset eftersom jag ju just nu är livrädd att det ska hända hästarna nåt. Allt gick dock bra...

Nu är det kväller och jag trängs i soffan med två trötta hundar och kollar på pojken med guldbyxorna . Ett par såna brallor hade jag behövt :)

//Bubbel - missar aldrig en chans till bus




Inga kommentarer: