onsdag 28 december 2016

KYLSKÅP OCH KAKELUGN - ALLT I ETT

Hovis på förmiddagen och veterinären på eftermiddagen och en hel del annat också så även denna dagen har sprungit iväg.
Boriz, Lillamamman och Lycka har fått nya pjuck.

Lilla Mamman, Hex, Boriz & Bubbel har jobbat vars ett pass var.

I eftermiddag hade jag veterinären här och vaccinerade Lillamamman, Bertil, Wilma, Wille, Knaster, Amarettwo, Hexagon och Bubbel. Det blev lite hastigt bestämt i går och bara att "lyda" veterinären. 

Detta innebär att hästarna måste få vila lite ett par dagar och inte ansträngas så ni som ville rida lektion i kväll och i morgon är avbokade. 

På fredag är det löst så inga ändringar där och det går ju såklart att komma och träna med egen kuse!!!

Eftersom jag då inte kunde jobba hemma i kväll fick vi ett ryck och letade fram dansskorna och for till stora staden och hälsade på hos Jivers som hade foxkväll! Kände mig lika vig som en kakelugn och var nästan lite rädd att jag inte skulle komma ihåg hur man gjorde ...fast det gjorde jag 👻
Hade några trevliga timmar och jo det är roligt att dansa, måste verkligen ta tag i det igen!
Detta var en lagom uppstart.




Hann till och med en tur till Citygross och handlade, lusern, saltstenar, muscle up, hippo groov alfa, linfrön och morötter åsså lite käk till oss också! Klar i affären 4 min innan stängningsdags.

Jäklar vad det var halt på vägen när vi skulle hem!!!
Nu är jag lite uppskruvad och inte speciellt sovtrött så jag får väl roa mig med lite TV tittande en stund.

I morgon ska vi jobba med unghästar. Dags att rida in Nitro tror jag!

//Bubbel - vaccinerad

Inga kommentarer: