onsdag 21 december 2016

PAKET


Blev bjuden på jullunch idag och fick en leverans av loppfrön & julklapp - tack snälla!
Fått julgottis av ridelever - tack där också!

Loppfrön åt alla....dessutom paraffin och linfrön. Gör så gott jag kan så ingen mer ska få kolik. Är livrädd då det verkar vara jätte många hästar som får kolik just nu. Flera som ringt "veterinär Johansson" för goda råd...men mig ska man ju inte fråga som precis misslyckats.

Slagit in några paket i kväll dessutom har jag pyntat stall, städat sadelkammare och stalltoan (urk), dammsugit huset och torkat golv och en hel del annat. Känner mig faktiskt ganska effektiv men nån större stor julstädning ger jag blanka fasen i! I morgon ska jag fixa köttbullar, revben, jansson och några knäck - sen får det vara nog!


Päran har klätt dansbanan :)
Suddig bild men det blev jätte fint i verkligheten


Nadja sadlade upp denna lilla fina mamman som vi försiktigt drar igång nu. Hon är ju inte riden senaste 1½ åren men det märktes minsann inte. En toppenhäst och jag hoppas att hon kan jobba lite under några månader . Hon fölar ju inte förrän i slutet av juni! Vi testar i alla fall. OM någon vill lulla runt lite på henne under helgdagarna så hojta till...bara lätt & lugnt arbete.


Dessa två fastnade på bild igår mest för att lilla ryttaren på stora hästen ville se hur det såg ut. 
Bra tyckte jag :)

Nu har det vänt - det blir inte mörkare...

//Bubbel - en dag i taget


Inga kommentarer: