måndag 19 december 2016

TOKIG PÅ RIKTIGT?

Dagen efter. Inget är sig lik och tårarna bränner bakom ögonlocket.

Fick ringa och beställa hämtning i morse men eftersom jag tyvärr var tvungen att åka till staden gick det inte att få ihop idag för är man hästägare måste man minsann betala kontant på plats för man är inte betrodd att man betalar för sig och med det hutlösa priset av 4300:- för att "bli av med" sin häst är man ju faktiskt inte jättesugen på summan men har ju som sagt inget val. Hoppas dom kommer i morgon.

Fick en liten nätt veterinärräkning på det första besöket vi hade förra torsdagen och det var på 6300:- och jag har ju betydligt fler räkningar att vänta och inte ens har jag en levande häst kvar.

Nä just idag har jag tänkt både en och två gånger på vad jag egentligen håller på med???
Man kan verkligen inte vara klok i huvudet.

Varit i staden och bassängade mig på morgonen (sista för i år) och jag hade turen att få fortsätta även efter nyår, iallafall 10 gånger till. Min tid hos världens bästa fysioterapeut är däremot till ända då hon inte får jobba där hon är längre.... kommer sakna nålarna som hjälper så bra för mina spända muskler och nu vet jag faktiskt inte alls hur det ska gå för min kropp. Blir väl att börja från början i vårdsvängen...så jävla typiskt när man hittat nåt som faktiskt fungerar. Ångest har jag och det får väl bli ättestupan om det blir för eländigt!

Julmaten inhandlad och ett par julklappar. Nu kan det bli jul för min del, jag ska inte handla nåt mer. Har ingen inspiration i år! Själv vill jag förstås ha många julklappar!

Ikväll har jag mest gosat hästmular och pysslat lite i stallet.
Longerade lilla mamman för min plan är att jag drar igång henne en period nu så kan hon gå lite lektioner. Hon fölar ju inte förrän i slutet av juni och jag tror hon kommer uppskatta lite ridning. Hon är ju en jätte trevlig häst så den idén är nog inte så dum.

Pysslade ihop en krans av julgranskulor medans jag satt i stallet och filosoferade. Rätt fin för att vara gjord av mig men ska hitta ett bra ställe att ha den på!

Är hela tiden livrädd att nån häst blir sjuk, var så stressad när jag var i stan och ville bara hem för TÄNK om nåt hänt. Hoppas det lugnar sig för såhär kan jag ju inte gå runt. Blir ju galen i så fall (kanske är jag redan skvatt galen) !


Nu ska jag sova om det går, i morgon är en ny dag och då är det lektioner som vanligt. Välkomna!

//Bubbel - muppig

Inga kommentarer: