lördag 7 januari 2017

INSPIRERANDE DAG

Igår var vi på Flyinge hela dagen och lyssnade på Kyra Kyrklund. Hon är fantastisk att lyssna på, inte tråkigt en endaste minut.

Så mkt kunskap och det finns inga genvägar men också skönt att höra samma basic man pratar om på hemmaplan varendaste dag...

http://www.hippson.se/artikelarkivet/dressyr/masterliga-kyra-samlade-zettermans-hopphast-ett.htm

Det var jag, Anki och Nadde som var på den turnén och vi startade tidigt med att släppa ut alla hästar och försöka ge vatten i hagarna så gott det gick i - 18 grader. Stackars Päran som fick vara stall och hästskötare sen hela dagen. Det är INTE roligt när ALLT är fruset.
I Skåneland var det däremot vårkänsla och att komma till Flyinge är ALLTID som att komma hem Jag blir som helt lycklig när man åkt över Kävlingeån och jag ser MITT hus jag bodde i men fy vad slitet hela anläggningen har blivit. Är det ingen som sköter om stället numera. Dom fina byggnaderna ser ju helt förfallna ut. Tragiskt. Jag borde nog ta över och styra upp det där.....

Idag är det vanlig hemmadag med allt vad det innebär men planerar genast nya utflykter. Hingstvisningen på Tullstorp får nog bli en utflykt för team läckerhäckarna första helgen i april !!!!

Jag har också fått mina första bokningar som domare detta år. Det ska bli roligt!

Jag har köpt en sadel också förresten och har därmed nån ytterligare att sälja - återkommer till detta

//Bubbel - vill bli riden

Inga kommentarer: