söndag 22 januari 2017

NATTMACKA OCH FÖRFRUKOST

Idag är jag seg. Gammal kropp dansade järnet igår kväll i Växjö Folkets Park. Studsade nog runt en 10000 steg iallafall och då foxade jag mest och det ger ju inte så mkt steg på stegräknaren egentligen.

Sannex avslutade Parken epoken med dunder och brak. Varmt, svettigt , trångt och knökigt . Roligt men också mkt sorgligt. Bedrövligt och fullständigt vanvett. Gårdagens 729 betalande dansare kan inte ha fel - Parken behövs.
www.dansgalningen.blogspot.se är också uppdaterad.

Hästarna fick nattmacka när vi kom hem inatt så ansåg jag att dom kunde ha lite lite sovmorgon idag. Nattmackan uppskattades men det är gott med förfrukost också sa lilla Loppan!!!!

Har hunnit Ljungby tur och retur idag. Vi har mätt upp till en ny trapp hos pappi och bjöd honom på söndagsbrunch på Rosegarden.. Vi blev mer än mätta.

Handlade på Lidl i Växjö på vägen hem.....måste vara världens mest ostrukturerade affär. Hittade ju inte nåt, vilken röra....usch.

Dagarna rusar iväg här hemma. Igår mest hela dagen i stallet som vanligt
I dag mockade jag det mesta innan vi åkte och sen var det någon snällis som mockat mina 4 sista boxar när jag kom hem.

Ikväll har Bengan flyttat hem till sitt igen efter några veckor på Lilla Hedas träningscamp. Sista veckan har fokus varit på galoppen och även travat lite bommar och övat vidare på styrningen. En supercool och jätte trevlig häst som jag sätter en peng på att det inte dröjer så länge innan vi får se på tävlingsbanan. Han ska bara växa i sin 1.73 höga kropp ordentligt.

Har du en häst som ska ridas in mm så hinner Nadja ( med daglig hjälp av mig) ta emot en ny i februari.

Nu har jag kollat på Farmen och känner mig uppdaterad på den såpan !

//Bubbel -  undrar varför man fick gå in tidigt idag


Inga kommentarer: