måndag 30 januari 2017

NYA KUSAR

I helgen har jag roat mig med mina andra stora passion förutom hästar, dvs dans. Gav mig sjutton på att jag skulle ge det ett försök fast jag mådde pest av min förkylning och med Alvedon, nässpray, hostmedicin , snorpapper och en massa jävlar anamma så genomförde jag min femte 3 dagars foxfrossa och sammanlagt 15 - 16 timmar dansträning och socialdansande. Fick spara lite på mig mellan varven så maximalt antal timmar blev det inte men roligt hade jag!

Tack snälla Emma och Nadja som skötte markservicen på hemma plan.
Helt utan hästjobb och stall dos blev jag dock inte då det blev några timmars arbete i går kväll efter hemkomst.

I helgen har här dessutom flyttat in tre nya hästar,
En Islandshäst vars ryttare bor i Klavreström och två dräktiga SWB ston från Skåne som ska föla här.
Nu är det fullt upp minsann, Härligt!!!
Idag hann jag därför inte åka på min bassängträning då det måste styras upp i hagarna nu på morgonen och jag vågar inte åka iväg när flera nya antagligen vimsar runt lite....lika bra att finnas till hands 😆
Har ju mkt att mocka också så jag får ju som vanligt träning ändå och jag har ju faktiskt tränat rätt OK mängd hela helgen!!!

Ikväll får jag äntligen jobba några timmar i ridhuset igen!!

//Bubbel - tycker det är skönt att matte är hemma


Inga kommentarer: