söndag 15 januari 2017

TRÖTTMÖSSOR PÅ TURNÉ

Idag har Bamse flyttat in som inackordering här hos oss och eftersom han är sååååå stor har vi fått anpassa inredningen lite efter hans storlek. En supercharmig liten kille som gärna ställer upp på ett ridpass om nån är sugen. Det har hans matte lovat!



Råsa är hemma och hälsar på men drar snart vidare är planen! Hon är i jättefint skick numera 17 år gammal.




Igår eftermiddag när vi var klara i stallet åkte vi på tur....stannade på Börjes och fikade på hyllan och köpte stigläder för det behövde jag.
Kvällen tillbringade vi på SPA på Ronneby Brunn och sen var vi ute i Ronneby och käkade men två såna tröttmössor som vi kunde väl egentligen lika väl stanna hemma för vi hann inte landa på hotellrummet förrän Päran snarkade och det dröjde minsann inte länge innan jag också sov....länge sen jag var så trött en morgon när jag vaknade dessutom....måste vara helt utarbetad.... men vi åt en mkt mkt god frukost.

På vägen hem stannade vi på City Gross och inhandlade lite hästfoder.
Haft en väldigt trevlig helg iallafall och hur eller hur är det rätt skönt att komma hemifrån nån gång.
En som inte var så nöjd med att vi skulle åka iväg var sopis som såg eländigare än eländig ut när vi skulle åka. Nu är han mer än nöjd och snarkar vid min sida här i soffan - han har förmodligen mkt sovtid att ta igen.


I eftermiddag och i kväll har det blivit några timmar stalljobb men hö, vatten, insläpp, kvällsmatning och lite annat. Fixat lite småpyssel i sadelkammaren också. 
Det är rätt OK att jobba i stall också när man tänker efter!!!!

//Bubbel - rätt trött i kväll också



Inga kommentarer: