tisdag 28 februari 2017

FINNS ALLTID ATT GÖRA

Härligt fräscha skor man har varje dag. Det är geggigt nu!
38 dagar till Eliza är beräknad att föla så nu måste vi börja planera hur alla ston ska bo så dom hamnar i fölbox i god tid dom tre som ska föla i april dvs Eliza, Lycka och Feo (inackorderad)
Dom måste ju också stå så dom funkar med boxgranne och att det blir så enkelt som möjligt vid ut/insläpp osv. Kamerorna ska också ställas in så man kan ha superkoll 


Avslutade gårdagen med att harva ridhuset. Lattjo att leka lite med fyrhjulingen samtidigt som man gör nytta



Idag har jag gjort det sista med fjolårets papper....känns gött!!! Nu får nån annan ta över!



Varit programridning LA:1 med ponny. Winwin då jag fick se nya programmet & hoppas ryttaren fick lite hjälp också och kan jobba vidare på hemmaplan med vissa bitar.


Tränat Islandshäst ekipage . Roligt! Vi jobbade mkt med övergångar. Tror dom blev lite trötta!


Nitro är lite svullen efter kastreringen så jag longerade honom i ridhuset efter sista passet i kväll så då öppnade sig såren igen och lite geggigt är det. Tror det var bra. Fick öppna upp häromdagen också men då för hand! I övrigt är han vid gott mod!

Nu har jag precis ätit en semla på semledagen och den la sig som ett ludd i magen.

Jag har bokat en minisemester, en övernattning med SPA...det är ju nån i denna familjen som fyller jämt nästa vecka och det är inte Sopis. Satt stallgänget på att sköta farmen  - det kommer dom fixa galant!

Badat Daisy har jag ju gjort i kväll också....hon var mer svart än vit, nu är badrummet mer blött än torrt....bada är inte hennes bästa grej.

//Bubbel - ej nybadad

Inga kommentarer: