fredag 3 mars 2017

JAG ÄR SÅ LESS PÅ HÄSTAR

Just nu är jag så jävulskt less på allt som har med hästar att göra. 

Igår fick jag åka till Vetlanda och hämta smärtstillande till Nitro som haft ont efter kastrering och eftersom han då inte är så sugen på att röra sig blir man ju ändå mer svullen. Dock är han redan mkt  bättre redan idag och håller jämna steg med mig när han leds ut i hagen och det känns ju bra. 

Mindre bra är detta ben....
Hörde en smäll vid tretiden inatt men fattade inte riktigt vad det var....låg och lyssnade både länge och väl men hörde inget mer. I morse förstod jag ju vad som hänt. Benet såg verkligen inte roligt ut vid första anblick. Ringde genast veterinären och befarade det värsta....kände verkligen panik. 
Tänk om jag får ta bort en häst till?!?!?!?

Fixade transport och förberedde så mkt som gick innan vet var på plats för jag trodde det skulle bli färd till djursjukhus.
Dock såg såret bättre ut än vad jag först trodde. Inte lednära men jävligt fult och knäets storlek ska vi bara inte tala om. Rengöring, borttagande av köttslamsor och inpackning och jag fick fara till Vetlanda ännu en gång och hämta medicin och nu får vi helt enkelt avvakta nån dag . Han belastar sitt ben iallafall men det finns ju annat som kan vara trasigt i knäet

Frågan kvarstår dock - hur i hela friden kunde han skada sig i sin box???
Där finns inget vasst, inga spik eller skruvar, en mjuk krubba, en hink som hängde där den skulle....ofattbart men hästar kan verkligen skada sig på allt.
Det känns som om man behöver packa in dom i bomull och bubbelplast men då skulle mina antagligen skada sig på det.




Läget är katastrofalt på ridhästfronten här just nu....
Skulle åkt och provridit en häst idag  vilket ju såklart inte blev av, dessutom känns det ju som om alla pengar man får in går till veterinär räkningar. Undrar vad jag gjort för ont för att drabbas av all elände???? Inspirationen är minsann inte på topp!

Finns det någon som har en häst över kan ni väl skicka den till mig.
Känns som om det är OK bara den har fyra ben och går att åka runt på!

Kvarvarande hästar gick iallafall bra på kvällens pass.


Köpt mig ett par Rååååååååååååååååsa gummistövlar. Dom är ju iallafall råsa tills jag klivit utanför dörren. Jäkla klet överallt.

Skötte fik och dansgolv (städning) på VSD igår kväll, det var vår tur och göra det en gång /termin är helt OK

I morgon är det heldag i Växjö på överdomarkurs i dressyr. 
Fram tills dess ska jag fortsätta deppa

//Bubbel - känner kaos och förtvivlan

Inga kommentarer: