onsdag 22 februari 2017

TJOCKA, SMALA , PRICKIGA

Lång dag i vedervärdigt väder men alla har suttit kvar trots att det dånade i plåten i ridhuset och regnet smattrade på taket mest hela dagen. Själv avskyr jag att jobba utomhus när det blåser. och regnar...spånet försvinner från kärran på vägen från spånvagn till stallet, hötussarna yr och man drunkar nästan i geggan. Jag avskyr när det ser ostädat ut på stallplan men just denna dag går det inte att kratta så det gör nån direkt nytta.

Att ha lektioner gör mig helt klart på bättre humör.
Ikväll fick jag träffa ett nytt ekipage och för att aldrig varit i ridhus tidigare fick han helt klart guldstjärna. Superfin liten häst. Den blir roligt att träffa fler gånger.


Både Hex och Bubbel skötte sig bra med sina elever. Bubbel kan ju vara lite skuttig när det blåser men icke idag. Tur att han kan bete sig som den läromästare han är och inte alltid ha en räv bakom örat

Lycka är som en boll om magen men hon knatar med på lite lättare pass fortfarande. Att vara dräktig är ju ingen sjukdom och hon mår bra och gillar att jobba så hon får säga till när hon tycker att det räcker med ridning. Jag känner henne så väl så jag ser på henne om det blir jobbigt.
Älskar henne för hon är så positiv och en liten arbetsmyra.


Denna häst (Eliza) ligger mig inte riktigt lika varmt om hjärtat  och även hon är rund så syns det inte lika mkt att hon ska ha föl - hon är ju dessutom först i ligan som ska föla.


Jösses vad hästarna har börjat fälla nu..det rasar päls och det killar i nosen när man borstar dom

Nitro är vid gott mod efter sin kastrering och på förmiddagen promenixade vi och sen har han gått i hagen i kväll. Tror jag släpper ihop honom och Boriz i helgen så får dom leka lite.

Nu ska jag hoppa i bingen för klockan ringer strax innan fyra i morgon. Då ska hästarna matas och några släppas ut och sen åker vi mot Göteborg och två lediga dagar jag, Nadde & Emma.
Vi lovar att inte göra bort oss i storstaden....hehe!!!
Ska ha minimal packning dit och massor av packning hem för jag hoppas hitta fina BRUNA schabrak på mässan. Tjolahoppsan vad det ska bli trevligt med en tripp!

Funderar på att åka och titta på en häst på söndag....en bumpabumpa häst. Tror den skulle passa i verksamheten. 

//Bubbel - kräver brunt och bling

Inga kommentarer: