måndag 13 mars 2017

HÅR ÖVERALLT

Måndag och veckans magplask avklarat. Sista gången idag och jag hade på känn att jag kanske inte skulle få fortsätta ytterligare en omgång men jag hade fel. Egentligen hade jag tydligen förlorat i "lotteriet" men en av dom andra ville inte fortsätta så då fick jag den platsen....gött- som att vinna på lotto!

Härligt vårväder och man längtar efter att hästarna ska gå ute dygnet runt men det dröjer väl ett tag antar jag!

Slarvmockat idag. Man får göra det nån gång och det blir ju ändå mitt jobb i morgon!

Fick ändra lite på mina elever men det löste sig även idag. Värdelöst att ha för få hästar men vi hankar oss fram tills jag hittar "rätt"

Wille och Bertil fick busa av sig i ridhuset idag men när dom är iväg så tutar deras mammisar i stallet, speciellt Wilma och ändå bor dom inte i samma box. Tönttanter.

Dragit av päls på Eliza, Lycka , Amarettwo och några drag på lille Bamse ....hu vad det kliar överallt!

Från månadsskiftet mars/april finns det en ledig ponnybox att hyra. Kallhyra 750:- foder finns att köpa till. Utsläpp och fodringar ingår mån - fre.
Helger rullande jourschema

//Bubbel - på gott humör

Inga kommentarer: