torsdag 30 mars 2017

INGEN ÄR NÖJD

Flyttat om hästar så nu kan dom snart få föla bäst dom vill.....det är nervösa tider framöver.
Kan väl lite lätt påstå att INGEN häst är nöjd över den box dom fått ikväll. "Flickorna" har ju plötsligt en hel stallgång emellan sig - jag som trodde dom skulle bli glada över att kunna se varandra dom som är så tajta men nope! Boriz tycker att utebox är blä och bankar så gott han kan och Nitro är mest förvirrad över att det är väggar överallt i hans box. Hexagon har fått flytta till en box som är lite mindre än den han brukar ha (han bor vanligtvis i en fölbox eftersom han är så stor) men verkade rätt nöjd över att det fanns mat iallafall.



Håller på att fixa med staket. Just nu är det lösdriftshagen som får sig en översyn. 

Min plan är att ändra om alla hagar på fälten här hemma så jag får alla grindar i nederkanten i stället för både på nedre och övre fältet - behovet är stort över att ha flera hagar då här är seminston och ston med föl i hagarna sommartid och det ska vara enkelt att dela upp hästarna och enkelt att släppa ut och in! 
Ska sätta mig med en karta och rita upp hur mina önskemål är , sen får vi se om det går att genomföra!!!


Ett av dagens ridpass. Bubbel fick agera nybörjarhäst. Tyckte han skötte det rätt ok !
Efter en stund gick det att rida själv och båda kunde rida ett pass ....den som joggar bredvid red sen Affe som även idag skötte sig bra!


Varit i affären i kväll och shoppat lite föda att medtaga i helgen då jag ska utomlands på turné.
Utflykter är ju trevligt!

//Bubbel - jobbar med alla typer av elever




Inga kommentarer: