tisdag 28 mars 2017

STÄDA OCH FEJA INFÖR FÖLNINGAR

Tvättat av i nya stallavdelningen idag för Boriz är ju den värsta väggbajsaren som finns. Min plan är att flytta om hästarna lite och använda dom största boxarna till fölningarna och ska stona bo där är det ju trevligt om det är tvättat och fräscht.
10 dagar till Eliza är beräknad att föla - fast hon står redan i det stallet jag tänkt att hon ska stå , liksom Lycka som är beräknad till den 13/4

Har även städat stall toa och sadel kammarna idag....oj så duktig jag är!!!!

Fotade skruttungarna idag. Dom ändrar färg och form mest hela tiden.


Det blommar!

Idag har jag haft besök av min domarkollega/friend Sussi och vi har fikat och börjat planera lite sommaraktiviteter. Vi hade ju så trevliga kurser förra året så vi kör väl nåt liknande denna sommar!

I övrigt har det varit träningar och det är kul fast i dag var Bubbelmannen kanske inte på sitt bästa humör. Han lattjar och gör lite som han tycker ibland och då blir han ju lite stark/svår.
Affe har skött sig lika okomplicerat som igår. I morgon ska han få pausa och bara gå i hagen så det inte blir för "grötigt" i hans hjärna med ryttarbyten och allt annat nytt.

//Bubbel - kanske inte bäst alla dagar


Inga kommentarer: