onsdag 8 mars 2017

TACK FÖR ALLA GRATTIS

Födelsedag avklarad och nu är det bara 50 år till det blir 100 års kalas :) inget märkvärdigt firande igår men det blev både smörgåstårta och annan tårta. Många blommor och lite presenter.  Fest blir det när det är lite varmare och vi kan kalajsa utomhus.
Lite fira blir det dock i helgen när vi åker iväg en tur och "vilar" upp oss på annan ort !!!

Idag har det varit vanlig jobbedag med allt vad det innebär.

Det är tufft när det är hästkris men hittills har jag lyckats få ihop dagarna och jag hoppas ni har överseende med lite ändringar mellan varven.

Tycker att jag glor på häst annonser 20 gånger om dagen men jag hittar ju inget och är helt förvirrad på alla sms, mejl mm som jag fått på olika hästar. Hade önskat att folk skriver lite mer info när dom hör av sig. För mig är det ju väldigt viktigt med storlek, ålder, var den finns och givetvis ett pris.

Ikväll när jag var klar så har Wille tränat lite själv i ridhuset. Nyttigt för unghästar att lämna flocken. Han är ju superduktig att ledas iväg, gnäggade såklart lite men han får helt klart *****

Nitro är nu helt återställd från kastrering och nu går det minsann undan i hagen. Han längtar efter sin kompis att leka med!

Boriz sår ser jättefint ut men han är en rackare på att plocka av och sabba bandage så snart skiter jag helt enkelt i att linda in honom.....vad gör man??? Att kleta in i äckliga smaker bryr han sig inte ett dugg om!

Jösses vad avelsstona fäller. Drog av päls på Lycka & Eliza i kväll och det blir som en tjock matta på boxgolvet.
Lycka har börjat sätta juver märkte jag i dag.
Det är spännande tider framöver.
Hästarna ska flyttas om , bara jag bestämmer mig vem som ska bo var vid fölning!
Är inbokat fler flickor som ska flytta hit nu i april.
Jag kommer ha att göra men det är jätte roligt såklart att få förtroendet !

//Bubbel - dubbelarbetande

Inga kommentarer: