måndag 6 mars 2017

MAN BLIR LESS

Vem i hela världen beställde detta hemska väder. Det blåser  och snöar på tvären och vi har fått mer snö än någon gång innan i vinter , dessutom driver det så förbaskat så an får minsann plumsa ordentligt bitvis. 

Idag har jag fått ta hand om fler hästar än mina. Ingen ville vara i stallet med mig....tur jag finns !

Rida i kväll var folk inte heller speciellt sugna på....men jag hade ju informerat väglag tidigare i dag!
Tur veckan har fler dagar så får vi säkert ihop det ändå!

Småfisarna försökte söka lä bakom matlådorna i ovädret och ridhuset har ännu en gång fått en markerad medellinje. Det blir ju så när det snöar extremt mkt på tvären.


Boriz plockar av bandage och jag kämpar för att sätta dit nytt. Han kan vara mkt bestämd med hur man får pilla på hans ben. Det är inte säkert att det är att rengöra sår som är det värsta....nä det kan vara att ta bort bandage slamsor eller sätta dit nytt. Allt beror på hans humör för stunden! Knäpphäst! Svullen är han men själva såret ser bra ut.

Blev inget med hästen vi skulle få låna, för idag hade den stackarn skadat sig och jag hoppas det gick vägen för honom! Så jag får leta vidare och hoppas det finns nåt att låna eller köpa! Vet du nån så tipsa mig gärna. Öppen för förslag!!!

Nu tar jag kväll och hoppas det är vår ute i morgon
Har svårt med inspirationen

//Bubbel - less




Inga kommentarer: