torsdag 20 april 2017

CHECK

Eftersom babi föddes lite hastigt och lustigt i går så gjorde vi eller rättare sagt veterinären en foalcheck på henne idag och det såg bra ut och ägarna (nadde+jag) andas ut på den punkten.. 
Det har varit lite pyssel med diandet ....inte så att hon inte diat men det har bara dugt med den vänstra spenen så jag har fått mjölka ur den andra mellan varven så det inte skulle bli för spänt men plötsligt händer det och i kväll så dög den OM man stod bakom mamma och kunde vrida huvudet på samma håll som man gör när man står på andra sidan...föl är lite tokiga, kanske inte supersmarta men alldeles underbara!
Underverket har testat ridhusunderlaget på förmiddagen och hon var inte särskilt mammig utan busade friskt.


Är tråkigt trött och tappar ord....minns inte vad hästarna heter och i natt när jag slumrade till mellan varven så drömde jag bara att jag bar en massa plastburkar med hästmjölk fram och tillbaka. Nu får Feo gärna föla så det blir lite paus innan nästa omgång fölvak tar vid 💤💤💤💤💤💤💤
hon tillbringar nätterna med att äta och slappa ännu så länge!

Jag har iallafall beställt årets seminutrustning i kväll. Trodde jag gjort det häromdagen men hade glömt trycka på beställa knappen!!!

Famna Käll och Amina Hornline.
Farmens två nyaste invånare. Kompisar sen tidigare och ska båda förhoppningsvis bli mammor och bo på lösdriften här på fullskötsel!

//Bubbel - har en virrig matte

Inga kommentarer: