onsdag 19 april 2017

UTE ÄR DET NYA INNE

Ytterligare invånare på farmen. Idag hade denna tjejen extremt bråttom ut. I år är mina ston helt ur fas. Detta var den andra som föddes dagtid och utomhus. Inga färdiga juver och inte minsta förvarning. Hästarna drog en repa i hagen och matte ser en bula i ändan....ve och fasa , det hänger ut ett hästhuvud. Tänkte att jag hinner nog plocka in dom för att kunna ha koll då jag var ensam hemma. Så tänkte inte Eliza....en tvärnit vid grinden och en stor värk så ploppade hon ut fölungen ståendes....jahapp där stod jag med en förstagångare allmänt förvirrad men snäll. Det redde sig med inringd hjälp men tiden kändes lång att vänta på den!

Så nu är ju Nadde och jag ägare till ytterligare en häst...
Sto e: Zafferano - De Noir u: Eliza.
Nadde får bestämma förnamn och jag får bestämma att den ska heta LH i efternamn.
Vi hoppas att hon väljer nåt fint namn och det ska börja på Z eller E och börjar det på E ska det innehålla ett Z. 
Znuttefilt vägrar jag dock!!! Ezmeralda är finare!
Jag tycker Zonette men jag får ju inte välja. Izabella kan hon heta OM hon är gul....mindre kul om den visar sig vara en vanlig fux. Fin är hon hur eller hur.


Färglöst barn 




Denna rackare har däremot ingen brådska att föla (än iallafall) hon vilar sig i form och håller mig vaken på nätterna. Sätter en peng på att hon också kommer föla på dagen...


Denna Putte växer så det knakar. I dag har han travat i ridhuset så man får gåshud. 


Igår kväll var vi på föredrag "Vad händer under hjälmen" med Johanna Lassnack som har "Ryttarinspiration" men jag säger nja....tyckte en del var bra men lite väl tjatigt repeterande- inget nytt och det finns bättre mental coaching att få . 
Då gillar jag hennes lite underfundiga filmer hon lägger på nätet mer. Dom är igenkännande för hästfolk!

Annandag påsk hade jag elever mest hela dagen och fick födelsedags och påskpresenter. Mkt trevligt .....man tackar!
Haft elever i dag också. Fick en formsvacka av trötthet på em men sen piggnade jag till och körde hårt med dom i kväll!!!

Det har flyttat in ytterligare två hästar här idag. Flickor som ska bo här på längre sikt på helinackordering.
Många hästar är här nu. Fullt!!!

//Bubbel - tycker det dammar i näsan

Inga kommentarer: