söndag 28 maj 2017

DET GÅR I RACERFART

Dagarna går och det är verkligen fullt upp.
Roade mig att räkna lite på mina arbetstimmar denna veckan....det är galet mkt.
Runt 70 - 75 timmar aktivt arbete har jag lyckats skrapa ihop. Inte konstigt att jag är trött.

Varit full rulle med seminston med hämtningar och seminering såväl fredag kväll som igår morse.
igår hann vi ovanpå arbetstiden en tur till Ljungby och fixa en trapp till pappi och fixa med hans trädgårdsmöbler och lite städning. Det räknas inte i arbetstid....antar att det är på nöjeskontot???

Idag har jag minglat som ÖD på Växjö Ridklubb.
Alla ryttare har skött sig excellent. Inga hårda nosgrimmor eller fulridning på nåt vis. Var varmt att mingla runt men roligt att hinna prata med så mkt trevligt folk.

Nadja var där och red en LB:3 på Affe. Framridningen såg jätte bra ut men i ridhuset blev det mest vimsigt men vi sätter det på Naddes erfarenhetskonto. Hon kom trots allt ihåg vägen fast hon blev nervös och det blev en träning på att tävla. Dessutom körde hon dit själv.

Nu är dom anmälda till Åseda nästa helg också...

Nawell LH debuterade med ny ryttare och dom blev precis utanför placering. Såg jätte bra ut. En miss i ena galoppen men det såg verkligen jätte bra ut för övrigt. Kände mig stolt som uppfödare 😊

En annan uppfödning som varit iväg i helgen är Weltfhyr LH och dom vann div I i lag nere i Olofström - Grattis till dom också.

Inte en regndroppe har vi fått fast det varit mulet. Det är helt nerbrännt där hästarna betat och det är snart kris på betesfronten och förmodligen i brunnen också.

Fölvakandet har börjat , nu är det Wilmas tur och hon är kameraövervakad...

Nu sova för i morgon bitti ska det kollas ett gäng ston. Hoppas några är klara, nya har kommit i dag !!!

//Bubbel - vill ha långsemester, nån som vill arrendera en hästgård 😏


Inga kommentarer: