onsdag 24 maj 2017

SEMINERINGAR BÅDE MORGON OCH KVÄLL

Först brunstar ingen och sen drar ALLA igång på en gång och då känns det sådär att det är en helgdag på torsdag med allt krångel det kan innebära med skick. Tror dock att jag styrt upp det i den mån det går i samråd med hyggliga hingsthållare. Nu håller vi tummarna att flickorna blir dräktiga!

Seminerat 3 ston på morgonen idag efter lite jagande på seminlådorna inne i Braås. Posten tog en annan rutt än dom brukar men jag lyckades "fånga" lådorna ute på Volvos parkering...haha

Seminerat två ston med Adrian Chip (ja vi seminerar såklart varmblod också) och en med Canterbury. Semin är beställt till ytterligare två ston och det kommer med slingan till Växjö i kväll och innehåller Harlem D och Little Finnigan de la Praz (för ja vi seminerar Ridponnyer också) man får ofta frågan om vi seminerar alla raser....japp , går det med färskt så seminerar jag!!!

Eliza är färdigseminerad. Det blev ett Zafferano skick på henne - håll tummarna.

Lagat hage för vi har tydligen bävrar här....eller hästar som tuggar på ALLT....hmmm
Ett seminsto har snart ätit upp hela mitt stall. Hon har gjort två stooooora hål i boxväggen.
Det är dyrt att stalla upp djur. Den ynka stationsavgiften ska täcka upp många kostnader. Trist när dom tuggar så. Ändå är hon ute hela dagarna....

Stolptugget fixade dock en av mina egna så det blev lite latjolajbans när två tjocka tanter plötsligt var i gammal gul hästs hage....det gick livat till...alla har dock överlevt.

Ikväll ska vi ta iväg ettårshingstarna på bete lite längre hemifrån. Dom verkar ju ta betet med ro och det ska nog gå bra men skönt att dom vant sig lite hemmavid först....

Fler sommarhagar är fixade - det är mkt jobb och tar såklart en massa tid. Tur Päran finns!!!
I morgon ska ungston iväg på bete. Om det är nån som vill ha bete till ungsto finns det plats i kuperad hage med daglig tillsyn.

Min plan är att göra om mina hagar på mitt fält här hemmavid. Det är dags att dra om trådar och då kan jag lika väl ändra lite på hagarna så det blir praktiskt med in och utsläpp på lite andra platser än dom är nu!!

Lilla Heda från ovan

Man ser rätt väl på satelitbilden hur hagarna är nu...

Förutom seminston och hagbyggande har jag såklart mina elever också. Igår var det tre pass på en mkt dammig ridbana 🌞

Nähäpp nu är jag förtjänt av lite kaffe

//Bubbel - jobbar och sliter :)



Inga kommentarer: