tisdag 16 maj 2017

KONTROLLERAD

Seminerade Lycka på morgonen och det kändes bra. Är så osäkert när man ska hämta semin för jag vet inte riktigt när dom är vid ICA nuförtiden eftersom dom som kör posten inte får ringa och säga tidpunkt så jag får åka i väldigt god tid och sitta och vänta. Väntade 1½ timme första hämtningen i år och idag kom dom efter ca 5 min. Svårt att planera men bara att gilla läget om man vill ha lådorna på morgonen och det vill man ju.

Hade hovis att ta hand om på morgonen också men jag hann allt.

Idag har Länsstyrelsen varit här och kontrollerat betesmarker. Dom verkade så lyckliga för dom hittade lite olika ovanliga blomsorter i min skogshage så dom utökade området jag sökt EU stöd på.
Den enda blomman jag kände igen namnet på var gullviva men det var ju några andra sorter dom var saliga över också...

Dessutom var dom och kollade mina nya marker en där vet jag inte vad dom hade att säga ...det är ju inte jag som haft hand om det förut men där är ju betesmarker med särskilda värden.

Ströat upp fölbox....mysigt!

Lekt med alla fölungar. Eller dom leker kanske mest själva och jag tittar på. Man kan aldrig få nog av föl!!!

Haft alla elever på ridbanan idag. Det dammar men dom rider så fint ändå! I kväll var det dessutom vindstilla så dammet försvann liksom inte iväg. Regn, ge mig regn!!!

Inatt vid halvfem tiden fick jag göra en unghäst utryckning då Wille var i helt fel hage. Han var och retade hex och Boriz. Stackars Bertil var ju ledsen kvar i deras hage. Tre stolpar var rivna men jag tror faktiskt att Wille tagit vägen under grinden där understa tråden var nerriven. Undrar om det inte varit nåt annat djur som rivit stolparna. Hur eller hur fick jag leda in dom i annan hage. Inatt vill jag inte göra utryckningar så håll er på rätt sida!!!

//Bubbel - ska sova med kudden över huvudet

Inga kommentarer: