måndag 15 maj 2017

SEG OCH TRÖTT

Stokoll i morse...en var klar och fick åka hem, semin beställt till i morgon, nån på väg in i brunst och på nåt sto händer inte ett skit.

Släppt ettåringar på bete. Vi börjar här hemma först nån dag och sen flyttar jag iväg dom allt eftersom. Islandshäst och shettis har traskat till Stora Heda för sommarbete. Behöver minska hästantalet hemma för seminston behöver boxar och rasthagarna.
I morgon har jag faktiskt "bara" 9 boxar att mocka eftersom så många går ute inatt.

Haft elever och minsann kom det inte två regnstänk när vi var på ridbanan i kväll. Knappt mätbart men det band ju lite damm. Dock var det fortfarande torrt i spåren av hästarnas hovar när dom red...men lite är bättre än inget alls.

Tvättat fölbox så i morgon ska jag ströa upp åt Wilma som är nästa i tur att föla 1/6.

Affe  var fin i kväll. Dom har tränat öppnor!

Hovlagare Johanssons verk.....det är INTE jag som gjort all hålen på yttersidan. Dom var redan.

Busunge Eztrella LH 💖💟💖

Gårdagen i bilder....döma två klasser hos Torestorp Kristvalla, staketbygge, släppa hästar på bete, köra vatten och harva. Lovar att jag somnade så fort jag la huvudet på kudden.

Bebi gillar puré 

Nu sova för morgondagen innehåller minst lika mkt arbete

//Bubbel - smutsig

Inga kommentarer: