tisdag 2 maj 2017

LH:s HOPPHÄST

Måndag igen och helgen har varit bra. I dag är det ju superhärligt väder även om jag gnäller lite att det är så torrt.
Igår bestämde sig dessa killar att dom skulle dela hage. Boriz drog en repa och hoppade helt enkelt in till Hex....dom drog ett race och sen ställde dom sig och åt i samma höhög. Så glad att Hex acceperat en ny kompis efter Nian. Hex är inte den som kan gå med vilka hästar som helst utan man får känna sig extra utvald om man duger !
Eftersom vädret är så himla fint fick ungefär hälften av farmens djur bo ute i natt och i morse var dessa två så här utslagna...vem vaktar??? Ehhhh inte nån.


Dagen igår bestod av elever hela långa dagen. Hann med en hel drös och mellan varven så sopade jag dammig sarg i ridhuset, Sopis kollade på....eller mest sov han väl ifatt missad sömn!


Vi drog igång stokollandet förra veckan men det har varit lite dåligt på brunstfronten och nåt sto kom för sent men idag kom första lådan. Den innehåller travarbebisar :) 
I kväll och i morgon kommer det ytterligare ston....härligt att vara igång!


Idag ska jag slappa kroppen en stund eftersom jag inte har så många boxar att mocka , bara 8 stycken. Min nacke värker nåt otroligt och är jätte svullen vid mitt diskbråck - ser lite ut som Quasimodo. Har fått nervpåverkan så mina händer är avdomnade och värker/sticker vilket är väldigt otrevligt. 

//Bubbel - solar magen i hagen

Inga kommentarer: