måndag 1 maj 2017

BRA JOBBAT

Nadja har ridit Affe 4 gånger sen han flyttade hit och då tyckte hon att det var dags att åka och tävla så det gjorde dom idag. Red LC:2 och LB:3 och fick 63% i vardera klassen vilket väl är helt godkänt på häst som aldrig sett ett dressyrstaket. Dom kan gott åka iväg fler gånger för det jag sett på filmerna ser bra ut även om ryttaren kanske var missnöjd. Bra jobbat.

Även Råsa har tävlat idag och vann en LC:1 på 65% - bästa ponnyn.

En av mina uppfödningar Nadir LH e: Camiell Flamingo Z - Maraton  har kommit 6:a i en MSVB2 idag. Grattis Tove !! 
Såg också att en av hans brorsor Naghero LH e: Ludwigs Champion debuterat 1.40 nu i april och blivit placerade. En LH häst kan man ha till det mesta :) 

Några av mina elever har varit och tävlat idag på sina egna ponnyer/hästar. Några har debuterat och gjort det bra och ett par har både tagit placeringar och vunnit. Grattis till er!!!
Brudvik Diafol Coch och Nadja. 
Kan det vara möjligt att hon ler.....hahahhhaaa!!

Affes hästskötare - den ena av dom!

Själv har jag tillbringat dagen i Vimmerby som domare i två klasser och ÖD resten av dagen!

Ikväll är tre seminston kollade.....tycker dom är tröga iår. Ingen ordning på brunsterna alls. 

Ikväll har vi umgåtts och käkat lite och for sen till Klavreström och kollade fyrverkerier!
Vi är däremot dåliga festprissar....
Sjukt seg i kväll.
I morgon har jag träningar mest hela dagen - ingen rast och ingen ro!!!

//Bubbel - med nattmössan på