måndag 12 juni 2017

FÖRSÖK BARA INTE TA LEDIGT

Måndag igen och dagen började med sedvanlig stokoll. Idag var det ett par dräktighetskoller och det är ju alltid spännande och man blir alltid lika glad när man ser fosterblåsor....
Beställt lite semin och har nog dessutom nåt sto som snart kan åka hem men det verkar vara fler på väg in då det ringt ett par idag som ska seminera. En hade tom två ston. En fantastiskt rolig säsong men många ston men också mkt jobb!
Jag hade helt klart behövt hjälp i stallet på nåt vis....

Igår hade vi minutiöst planerat en ledig dag och fixat hjälpe i stallet så vi skulle kunna åka en runda och göra nåt annat än häst några timmar.
Kom inte iväg så tidigt för här var lite att göra och en stoägare kom på besök och då är det lätt att prata bort en stund.
Precis när vi skulle åka slog jag en signal till Pappi som inte alls lät pigg så det blev istället för ledig dag en tripp till honom och eftermiddag/kväll tillbringades på sjukhuset. Den goda middagen vi tänkt äta blev sent käk på donken i Växjö. Att få hjälp på sjukhuset ger jag dock inte så mkt , lite piller.

Äh jag ger upp det här med ledighet....inte ens nån idé att försöka planera saker i mitt liv.

Det vilar nån förbannelse över mig och gud är inte med mig...så det så 😡😡😡😡

I fjol försökte vi ta ledigt två gånger. En gång med att åka och sola & bada....då trampade den helgens ridledsgästers ena häst i ett jordgetingbo och vi fick åka och rädda dom med hästtransport och veterinär i skogen. Jag hann iallafall doppa mig....
Sen försökte jag åka två dagar till Falsterbo och då fick ett seminsto kolik så vi fick stanna hemma och betala boendet vi bokat.
Nä jag är dömd att vara hemma och jobba ...det är helt klart!

Nu verkar det ha kommit in i en regnperiod.
Inatt har jag våra egna fölisar ute och det känns ju som ett felval!
Stallet är ändå fullt med hästar, typ 13 stycken.
Hur många här är totalt har jag inte riktigt koll på !

Dagens träningar har gått fint. Hex och Boriz fick traska iväg efter kvällens pass och äta gräs till onsdag. Troligen uppskattat av den ena ....kanske inte lika mkt av den andre som helst vill vara hemma.

I morgon ska jag fortsätta bygga staket och unghästar ska flyttas !

Jag säger också lite försenat grattis till Vetlandas div I lag som vann finalen i helgen. Laget innehöll en LH häst ....fine Weltfhyr LH

I helgen red vi program här och då fick jag träffa en annan LH häst en som vi tränade skritt & galopp piruetter med, mängder av skolor och ökningar. Det blev riktigt jäkla bra!
Även LH hästen Boriz trampade igenom LB:3 på strax under 65% nöta nöta nöta för säkerheten.
En mkt trevlig förmiddag.

Har precis anmält Nadjo och Affe till dressyrtävling i Södermöre i helgen. En LB:3

Nähäpp mot sängen

//Bubbel - fått nytt bete



Inga kommentarer: