torsdag 15 juni 2017

INTE SKULLE DU FÖLA RIKTIGT ÄNNU

....Men eftersom mina ston inte följer ett endaste vettigt mönster i år så jodå såklart skulle LM det. hon var beräknad till den 21/6 så det är ju inte jätte långt innan men hon har inte sett fölnödig ut alls.

Kollade tuttarna i går vid kvällsmatning bara för att och hon hade lite svagt grådaskig mjölk och jag tänkte jävla skit...inte föla nu....jag är ju själv hemma inatt!

Drog igång övervakningskameran och gick in en liten runda men fick den inte att funka inomhus och gick ut igen. Precis när jag kom in i stallet la hon sig och vattnet gick. Då var klockan 21.40. Snabb fölning och den klarade hon själv.
En stor fölunge. 
EN FUX...helt fel färg.
Dessutom hingst ....helt fel kön. Jag hade ju beställt ett stoföl. Nåja kan ju inte skylla på nån annan än mig själv eftersom jag ju seminerat :)

Inkallade bästaste hjälpredan som precis hade åkt hem för denna vingelpelle var ju inte så enkel att få på benen precis. Fick mata honom i flaska några gånger och det tog ända till 01.30 innan han fått ordning på sina extremt långa ben och kunde hitta mjölkbaren på egen hand.

Magen hade han fått bra igång snabbt och hungrig var han men koordinationen.....haha. Stackarn!

Nattens hjälpredor. Ni ska veta att jag är tacksamma att ni finns!!


Själv har jag inte sovit många minuter inatt för Lillemamm hade en efterbörd som inte ville släppa meeeeeeeen plötsligt händer det 

Idag har han gjort sitt första träningspass i ridhuset.

Namn ska innehålla siffran 7 på nåt språk och ska helst börja på Z och jag funderar på om han helt enkelt ska heta Diamonds Zeven LH
Men kom gärna med andra förslag!!!

Dagen i övrigt har innehållit seminering och sedvanligt stallpyssel men skickade hem 4 hästar i går så mockningen i dag kändes smidig!
Haft en ridgrupp och avslutade kvällen med två elever på egna kusar. Först en häst och sist ett styck ponny. Båda mkt fina ekipage!

Tagit mig tid för en snooooze i soffan en timme i eftermiddag. Det var helt nödvändigt och mkt mkt skönt. Innebär dock att nu är jag ju inte direkt sovtrött vilket ju hade varit bra för i morgon ska jag upp tidigt för vetto är här och kollar ston redan vid åttatiden!

VAD GÖR VI I MIDSOMMAR FÖRRESTEN???
Nån som vill leka med oss?
Enklast att vara här hemma och det vore ju roligt att umgås lite!!

//Bubbel - robotklippare 

Inga kommentarer: