måndag 19 juni 2017

MIDSOMMAR

Måndag igen och vi har kollat några ston nu på morgonen här. Innan dess gjorde vetto ett par dräktighetskontroller i Vetlanda, en av dom var inte dräktig och är tillbaka här igen och jag har beställt semin till i morgon åt henne!

Denna veckan är det midsommar som ställer till det lite med skick och jag påminner om att det är slingan som går på torsdag söder ifrån iallafall. Det finns också möjligheter att hämta semin själv hos vissa hingsthållare. Det löser sig :)

Vi kollar ston igen onsdag morgon 8.30 nästa gång

I går var jag i Södermöre och dömde ponnyer. Så duktiga ekipage i LB:1 och LA:1 och vilka fina ponnyer det finns. Synd att inte fler hittar till denna fina och mysiga tävlingsplats. Allt finns nära....parkering, framridning, fika, mat, toa. Bra banor .

Nadjo och Affe var med och tävlade sen en LB:3 på em. Jag som inte sett dom tävla live innan tyckte det såg riktigt bra ut. Stadig i traven , en grov miss i ena galoppen men på det hela helt OK och mkt bättre än det jag sett tidigare på film. Även ryttaren var nöjd......det var däremot inte domaren....haha. Även en domare älskar bedömnings sport...äh det är bara att bryta ihop och komma igen och nån vinnarritt var det ju ändå inte men känns ju ändå tråkigt när man har en bra ridkänsla och poängen är helt kass...sämre än när det verkligen gått dåligt med många missar . Det är ju så det är ..inte samma domare som dömt på dom olika platserna. Dom har ju inte sett hur det sett ut innan...man dömer här och nu. Men trist när högsta nivån blir så himla låg.

Idag ska jag fixa tråd i två sommarhagar så jag kan släppa unghingstar på nytt bete och att Hexagon och Boriz på lite bete när dom jobba klar denna veckan. Midsommarfritt för häst är ju skönt.

Nä nu ska jag stoppa nåt ätbart i kroppen innan jag kör en vattenrunda och mockar några fler boxar.
Därefter ska jag plåga elever!

Säger grattis till uppfödningen Sixxtus LH som igår tog placring i både MSVB:5 och MSVA:1 härligt att dom hamnade på "rätt" sida om placeringssträcket.....måste bero på att dom varit och programtränat ett par gånger hos den hårda dressyrdomaren / uppfödaren 😁😁😁


Vill nån leka med oss på Midsommar afton????
Vi kan vara här...eller nån annanstans...
Umgås är ju trevligt

//Bubbel - tjock enligt veterinären







Inga kommentarer: