torsdag 29 juni 2017

SVÅRA VAL!

Avslutar onsdagen med att äta glass...galet eftersom jag fryser.

I eftermiddag och i kväll har jag haft elever. Dom sista bjöd på macka, kaka och kaffe och en pratstund. Trevligt!
Dagen började som alla andra onsdagar med stokoll. Tycker att årets ston är lite krångligare än vanligt, några av dom iallafall 😞Trist när dom ovulerar på skrutt folliklar .
Beställt semin till i morgon .

Nu måste jag ta ett beslut om jag ska betäcka Wilma eller inte i år. Oekonomiskt att ha henne tom men måste ju också sälja dom två avkommorna som finns efter henne vilka är jättefina båda två....kan inte samla D-ponnyer på hög!
Funderar på att använda samma hingst igen eller kanske använda en SWB istället för hennes barn blir ju stora så kanske en storhäst vore bra????

I morgon bitti ska jag spruta igång LM för att skjuta fram tiden för seminering lite. Hon har haft sin fölbrunst.
Det lutar åt att jag utnyttjar erbjudandet som Lövsta har "Lövsta Star" och då går hon till Benetton Dream men egentligen vill jag ju ha en Harlem D. Nu är jag ju dock en snål smålänning och erbjudandet är mkt generöst så jag vore dum i huvudet om jag inte använder det i år!!!

Mitt finger spretar vidare. Skulle få gå till arbetsterapin i början av veckan ....idag är det onsdag och det har inte hänt mkt trots att jag ringde dit igår....jo vi har fått en remiss säger dom...jaha, och vad händer nu???? Fingret är ju mest bara i vägen när jag jobbar...

Nope, dags att sova. 
I morgon är en minst lika lång arbetsdag

Ikväll räknar vi in 31 kusar på farmens domäner

//Bubbel - har för mkt jobb





Inga kommentarer: