söndag 2 juli 2017

ALLTID FÖRVIRRAD - MER ELLER MINDRE

Det pinnar på här på farmen. Har varken tid eller direkt inspiration att uppdatera här...har ju fullt upp ändå!
Stallen är fulla med hästar och mkt kretsar som vanligt kring stokoll och semin.
Kom ett nytt sto i kväll och i morgon bitti undersöker vi ston som vanligt.
Fick ett sms i kväll från en stoägare som seminerat här men kollade den på hemmaplan- Dräktig. Skoj!
I morgon ska "Lillamamman" kollas då hon sprutats igång efter fölbrunsten för att förhoppningsvis kunna flytta fram tiden något.
Räknade in hästarna i kväll till 31. Det är många hela tiden som ska tas hand om och gissa om det går åt mkt hö????

Igår var jag och dömde i Lammhult.
Förvirrade jag hade helt missat att jag skulle döma en LA:3 utan trodde bara det var dagens sista klasser MSVC:1 och MSVC:2 jag skulle döma....kom såklart inte i tid men redan efter första klassen var vi i fas igen. Jag brukar ju rappa på och igår gjorde jag det extra mkt.
Trevlig tävling tycker jag

Någon (säger inga namn) har varit och tävlat i helgen....jag vet inte vad vi ska göra med henne för att hon ska få till det på tävling??? Jag vill så gärna att det ska gå bra för dom eftersom dom är så himla duktiga på hemmaplan men minsta lilla som händer på tävling blir katastrof för ryttaren som inte kan fokusera???? Vad ska vi göra när man behöver träna på att tävla och samtidigt har ångest för att gå in på banan. Vill prestera men låser sig totalt!

Ett annat ekipage jag brukar hjälpa har det däremot gått fint för denna helgen, där blev det rosetter!

Åkt på utflykt med Råsa i eftermiddag....men det berättar jag mer om senare, kanske - eller kanske inte!!!

Hade fikagäster med fölmys mitt på dagen 😀

Dagen i övrigt har bestått av mockning, höpåspackande, stolpning och viss hästflytt. Här är det ingen semester inte MEN i morse fick jag lite sovmorgon.....jo man tackar.

Har förresten fått en vinflaska av en nöjd stoägare, undrar när jag ska dricka upp den...???
Vill nån umgås med mig kanske ???

Nu sovdags

//Bubbel - nöjd med helgen




Inga kommentarer: