måndag 17 juli 2017

ÅRETS SEMESTER AVKLARAD

Helgen tillbringades i Skåne och Falsterbo. 
Seminerade lördag morgon och sen for vi på turné. Minglade och såg hoppderbyt och kollade om det fanns nån rolig shopping. 
Måste dock säga att jag är besviken på årets utställare....det var ju mest "vanliga" kläder där och lite för lite hästrelaterat tyckte jag. 
Jag skulle köpa roséfärgade stigbyglar men det fanns inte att uppbringa.
Hur kan det INTE finnas råsa stigbyglar liksom.
Vi rantade mest runt och letade exemtäcke som var beställning från en av inackorderingarna här....hoppas hon blir nöjd med vad vi hittade.

Bodde på vårt vanliga vandrarhem på natten. Där är jätte bra att bo.
På kvällen käkade vi pizza och eftersom vi är världens tröttmössor så somnade vi tidigt. Inga partyprinsessor direkt!

Söndag - REEEEEEEEEEEEGN....men va fan så typiskt. 
Kollade på GP dressyren men det är ju ynkligt att behöva betala för läktarplats när det är 8 resp 4 starter och sen lite U25 dressyr. I ärlighetens namn inte mkt att hurra för!
Nästa år ska jag försöka åka och se unghästar tidigare i veckan i stället....säger det varje år men jag är säkert hemma och seminerar ston :)
Roligt att se Zuidenwind iallafall (som jag har tre avkommor efter) 

Somliga hade spenderbyxorna på . Nadjo shoppade glatt. Själv hittade jag grimmor för 15:- styck och fyra grimskaft för 100:- då får man förstås passa på eftersom det förbrukas ett antal här!!! Köpte två pannband också...

Vi gav upp Falsterbo redan vid lunch och lyckades köra fel väl flera gånger hem....måste vara helförvirrad.
Vi tog dessutom en runda om Flyinge....usch hela stället förfaller ju! Tragiskt.

Hann hem till kvällens stokoll så jag hann lite arbete även på ledig dag!!! Puh, tur så man inte vänjer sig vid för långa ledigheter.
Usch blir så ledsen när ston inte är dräktiga....hade en sån idag. Vill ju inget hellre än att dom enkelt ska bli dräktiga men ibland är det inte så!!!

I dag har jag beställt semin till nytillkomna ston och en som gjort ett hingstbyte och i eftermiddag ska jag åka och hämta en låda.
Mocka och allt annat kul står också på schemat!!!
Dock inga lektioner 



 Det blommar i min trädgård


Vill nån börja sätta igång Lycka så går det bra. Det är skritt som gäller första tiden och fölis vill gärna vara med i ridhuset. Du måste kunna ta in från hagen själv . Skicka ett meddelande så kan vi bestämma nåt!!!

//Bubbel - är igång mest hela tiden


Inga kommentarer: