lördag 8 juli 2017

BEIGE OCH RÅSA

Igår morse blev det inte som jag trodde ....det blev bara att skicka hem ett sto med föl. Hade hoppats att ett helt gäng skulle åka hem men nix det blev att beställa semin igen till ett par och även ett av dom nya stona så sen fick jag styra upp och styra om dagen lite för att få ihop alla lådor 

Hade spekulant på Putte som rörde sig precis lika bra som han brukar. Han är döläcker gångartsmässig men kanske inte inne i sin snyggaste period just nu. Rumpan är väldigt mkt högre än frampartiet men ändå har han ett otroligt tryck i gången. Jättefin!

I morse hade jag hjälp av Sus i stallet eftersom både N och P tagit semester , hon var mkt bra på att hålla tanthästar :) och dessutom hade hon med sig en present. Grytlappar i bästaste Bubbelfärgen beige och rååååååååååååååååsa. Hon är ju för snäll💗




Diamond Rose och "Sjuan" fick busa lite i ridhuset efter att hon blivit seminerad i dag....lattjo.


Som vanligt haft alla mammahästar på besök ute i omgångar och numera är det inte nån som är speciellt intresserad av att följa med sin mamma....man får se till att stänga dörrar, hänga upp trådar och grindar så dom inte kan smita på nåt håll ...det är ett pyssel när man ska ut/in själv med dom.

I eftermiddag flyttade det in ett nytt seminsto. Hoppas hon är brunstig så hon inte behöver stanna så många dagar.

Avslutade dagen med att åka och hämta hem Råsa från kollo 🐴🐴🐴 och har släppt henne några dagar i Stora Heda i den flocken som går där. Rörigt blev det en stund men sen verkade dom vara mer intresserade av att äta gräs.

Är jag trist om jag går och lägger mig vid 21 en lördag kväll???

34 hästar på farmen, det minskar inte
Glöm inte bort att vi kollar ston i morgon kväll 17.30 i stället för måndag morgon 

//Bubbel - tråkigare än trist

Inga kommentarer: