måndag 31 juli 2017

HÄGNAR IN NYA DOMÄNER

Dräktiga ston vid koll i morse....tummen upp för det men även en tom vilket ju är tråkigt men än är ju inte säsongen över.
Lilla Mamman och Wilma är färdig seminerade och nu håller vi tummarna för dom att dom är dräktiga. INGEN stokoll på onsdag för kryss i taket  - jag har inga ston kvar här just nu. 

Den sista åkte hem dräktig idag och nu står bara dom avelsstona kvar här som ska bo här i vinter.

Det kan ju såklart komma tillbaka nån som inte tagit sig men nu är det inte så många kvar att vänta på detta året. En ska kollas på fredag och tre ska kollas söndag kväll eller måndag morgon.

Whiteboard tavlan ser gles ut på stofronten - härligt, det innebär att stona är dräktiga och klara !

Idag har jag dragit tråd på mina nya domäner. Så härligt med nya fina beten och att dom dessutom finns i samma by jag bor i!!!



Ängen är i stort sett slådd på nya farmen - det gör länsstyrelsen eftersom själva ängen är NATURA2000 reservat. Fint. När den sen är slagen får vi efterbeta där i höst. 


Inatt var mina fölbarn busiga och bytte hagar. Batteriet vid hagen hade tagit slut och det noterade dom genast och kravlade emellan trådarna utan att förstöra nåt. Fick göra en utryckning vääääldigt tidigt och det slutade med hagbyte för samtliga och en höbal att äta på för mammisar. 

Nä dags att sova. I morgon ska jag döma dressyr i Tingsryd....
Ledighet det existerar inte 😏 men får väl skylla mig själv att jag tar på mig så mkt jämt. 

//Bubbel - tränat idag



Inga kommentarer: