lördag 22 juli 2017

SOVA PÅ BESTÄLLNING

Idag hade jag tänkt mata hästarna tidig och sen gå och snoza lite igen....är jag trött då??? När det för en gångs skull är rätt tomt i stallet på natten och hade varit ett utmärkt tillfälle att lata sig lite på morgonen.

Skickade hem två ston igår och hämtade semin åt en på slingan igår kväll (Harlem D var beställt)
Skulle gått på pubkväll i grannbyn men det hann vi såklart inte när det skulle semineras men vi överlevde såklart det också....att få ston dräktiga går före nöjen och en ledig fredag kväll😊 


Detta barn är ju söt som en sockerbit 
WinnieWinzton LH e: Cartier - Lotus.
En riktig hagprydnad !!!

I torsdags kväll/natt körde vi hösilage och hujedamig så trött jag var igår men gott att ha plastat en massa balar. Dock får ni leva med ett antal höbalar i ridhuset på kortsidan en tid framöver för det kändes onödigt att plasta in dom som var helt torra. Här äts ju balar hela tiden eftersom alla på hemmaplan käkar hö.
Dock är här "bara" 29 hästar just denna dag!!!

Hur kan denna hund alltid se så eländig ut...hahha. Kanske för han fick bli bunden när vi körde hö....han var ju bara ivägen. Band honom i en bit ensilage plats men efter ett tag fick han nog - bet av plasten och gick helt enkelt hem...gosehund!!!!

Idag måste jag nog bygga ny hage & flytta beteshästar.

I morgon ska jag döma Fjordhäst SM i dressyr i Vetlanda. Det ska bli roligt!!

//Bubbel - får nog också göra lite nytta idag

Inga kommentarer: