söndag 27 augusti 2017

EM - GÖTEBORG

Åkte tidigt iväg på bussresa med LHK och framförallt Sus till Göteborg.
Påstigning 05.00
Jag hatar ju att åka buss för jag kan aldrig sova och det är drygt helt enkelt men ähhh en semesterdag vill man ju ha och skönt att slippa köra själv

Först kollade vi en ungdomsklass i hoppning....ganska trist faktiskt . Gigantisk anläggning
 Sen gick vi till mässan som i mitt tycke var den samma som det är överallt (som en vanlig marknad) och eftersom jag inte var i behov av nåt så shoppade jag inte ett dugg heller vilket ju är bra för plånboken. 
Efter lite förvirring vart vi skulle med spårvagn (hade gott kunnat vara lite bättre info lättillgängligt vart man skulle ta sig. Lite synliga skyltar kanske...speciellt för mig som hade dåligt med batteri i telefonen och inte kunde googla hela tiden) tog vi oss till Slottsskogen för att kolla på fyrspannskörningen .
Att kunna se nåt där var ju i stort sett omöjligt. Man såg helt enkelt så här bra som bilden nedan visade. Härligt att så mkt folk hittat dit men trist att inget kunna se.

Mot slutet kom vi fram så vi kunde kolla på hinder nummer 2 och då blev det ju genast lite roligare!

Åkte tillbaka och strosade lite på Avenyn. Käkade buffé och blev jätte mätta och tillbaka på Ullevi för att se küren. Jag dömde från läktaren men tycker nog att det blir lite tråkigt när man ser ekipage med mkt missar ändå får 74% känns som vissa får poäng på tidigare meriter. 
Jag vill inte att dressyren ska vara så. En bra ritt ska vara en bra ritt oavsett om man är "känd" eller inte. Men oftast så känner jag att jag ligger ganska lika med domarna som dömer.....bra för så småningom ska jag ju vara med och döma på den nivån....hahahaha,  
Dom bästa är ju helt fantastiska, vilka procent!!!

Dante Weltino är ju en superhäst också. Tror han ska finnas med bland mina tilltänkta hingstval. Ska bara få vetto att jobba lite med fruset semin här i Lilla Heda 😀💪😏 det blir väl det svåraste.

Att sitta still är inte min grej och jag fick ju myror i brallan efter ett tag....tack gode gud att jag inte har ett stillasittande jobb i vanliga fall

Sus och jag tog en tur till Liseberg på em/kvällen för har man en semesterdag så måste man ju utnyttja den till max man vet aldrig vilket år man har en nästa gång. 


Gissa vilka som åkte sagoslottet?????
Ett måste eftersom den nu ska rivas och det var absolut sista dagen att åka den. 
Kön bestod mest av vuxna denna dag.

Sus åkte TVÅ gånger...men så är hon lite extra barnslig också
Hon var dessutom så avundsjuk på alla som vann godisar så vi fick ju inte vara sämre utan fick lite att släpa på vi också!!!



Kållerado är ett måste i mitt liv - flera gånger!!


Avslutade kvällen med hoppning igen och då kom regnet ....
Tur att vi klarade oss utan regn hela dagen. Toppen!

Jag är dock förvånad över hur lite folk det var på läktarna under hela dagen men nu var det ju kanske inte så spännande hoppklasser som hade med EM:et att göra.

Jösses så trött jag blev när jag satte mig i bussen och minsann snozade jag mest hela resan hem och då går det ju smidigt

Idag är det TV som gäller och då ser jag iallafall att det är betydligt mer folk - tur för det är ju ett fantastiskt arrangemang.

//Bubbel - rätt seg idag faktiskt

Inga kommentarer: