lördag 19 augusti 2017

LITE AV VARJE BLIR EN HEL DEL

Låååååång dag.

Seminerade faktiskt en sista gång iår....jag kan ju inte låta bli...nä jag fick dubbla skick till den ena och dom var ju så pigga så lika bra att använda dom! Vetto var sen här idag och kollade stona och dom var klara. Så idag har årets sista sto åkt hem = mer tid för annat....inbillar jag mig!

Har dock fortfarande 21 hästar här och av dom är det 8 inackorderade.

Nadjo red Nitro på fm . Idag travade dom själva för första gången. Duktiga men lite vingliga. Inte lätt att vara bebi men har sköter sig bra. Sen tränade dom lite visning för hand ute. Tjohej så kul!

Dressyrträningar i eftermiddag för Sussi , i morgon har jag hand om dom. Jag skötte fikat idag. Gjorde en sockerkaka i en hästform och det blev sedermera en hallontårta som vi fikade efter dom ridit.

Flyttat hästar....man gör sånt nästan varje dag. Nya hagar, ändrar och grejar lite beroende på vilka jag behöver ha hemma men vill att dom som inte ska gå för dagen ska gå på bete....att vara i rasthagar här hemma är ju inte så roligt!

Fick Ljungby besök och mängder av blåbär.
Vi tog en fika och sen åkte vi ut på sjön och kollade kräftburarna.
Eeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhh burarna var det inte mkt att hurra för men vi hade trevligt ändå och fick ett gott skratt när någon nästan försvann ner i dyn och blev väldigt blöt!

Fixade stallet för kvällen och har nu hamnat i soffan .

Gjort en blåbärspaj till morgondagens dressyrfika!!!

Hade planerat åka på Karl-Oskar men hann inte!

Strax Mot sängen.....är dödstrött!
Mannens projekt!!!

Nadjos projekt

//Bubbel - gör lite av varje

Inga kommentarer: