fredag 18 augusti 2017

NU ÄR DET SLUT

Det är vackert i skogarna när jag är ute och åker på min hästkollar runda varje dag ! 
Varit i Lindshammar på em på och hämtat hästmedicin - mötte upp med veterinären så vi slapp åka hela vägen nån av oss. 
Skulle åkt på marknad i Dädesjö idag men jag hann helt enkelt inte för vi var tvungna att ta hem alla lektions hästar, Nitro skulle ridas, mockning, elever , hämta hästmedinen och en hel drös annat så det fick minsann inte bli några nöjen - som vanligt alltså. 
Ingen dans i kväll heller för givetvis trampade jag fel i går kväll och inatt hade jag så ont i foten att jag bitvis inte kunde sova. Fick stiga upp och knapra lite piller. Är halt och lytt och allmänt gnällig.

Seminerat säsongens absolut sista ston idag. Beställde semin igår till två stycken och nu håller vi tummarna väldigt hårt för dom. Vore trevligt om dessa sista också tar sig!!!
Dräktighetsprocenten är bra men det är roligt om den blir ändå bättre såklart.


Fick en godislåda av en stoägare i går. Den går åt i kväll :) tack och bock

I helgen är det lite dressyrträning båda dagarna. I morgon för Sussi och på söndag för mig. 
Ska minsann försöka göra nåt roligt utanför farmen också....en liten stund iallafall.

Höstens första avramling i kväll 
Trodde ryttaren skulle klara sig men att hänga på halsen är inte lätt när det sen stannar upp. 
Hästar är väl korkade djur...och höga

Mannen i huset jobbar på hästarnas nya ligghall. Plötsligt händer det!!!

Vi har kräftburar ute. Vi får väl se om det blir nåt i dom inatt

//Bubbel - bidrog inte till avramling

Inga kommentarer: