torsdag 31 augusti 2017

MAN BLIR TÅRÖGD

Vissa dagar älskar jag mitt jobb lite mer!
Idag är en sån dag
Stoet vi kämpat mest och längst med detta år tog sig i elfte timmen då jag seminerade i sista sekund innan dom slutade tappa hingsten. 
Harlem D blev det efter ett hingstbyte....han kan man lita på!
 När jag blir så glad rinner tårarna.....tror stoägaren också blev glad!!

En annan dräktighet i dag som gjorde mig glad är min egna Wilma som jag lånat ut magen på i år. Även där ett hingstbyte till samma som i fjol.....Cartier ... så Hårbollen ska få ett syskon!

Här kollades också ston både på 45 - 90 dygn och alla hade sina bebisar kvar...puh!

Fortfarande ston kvar att kolla i början av nästa vecka men dräktigheten ser ju fantastiskt bra ut för 2017 men både jag och veterinären har fått jobba hårt för den, då det varit ett knasigt år som inte liknar nåt tidigare....men det är det värt allt jobb - bara det ger dräktiga ston!!!

Dagen har också innehållit en besiktning av såld ettåring så jag hade en veterinär i vardera stallet i kvällningen. Sprang fram och tillbaka och försökte hjälpa till lite överallt.
Besiktningen gick fint 🐎🐎🐎🐴🐴🐴

Fölungar har id-kollats och några vaccinerats.

Dessa två har trimmats inför DM starten i helgen. Dom fick godkänt !


Var vrålhungrig när jag kom in i kväll....nu är vi mätta. Gjorde köttbullar....mums!

Idag har jag sett och känt älgflugor....är det nåt jag hatar är det såna jävlar. Världens mest onödiga djur. Ve och fasa när dom sätter sig på Bubbel...han får panik och då menar jag panik!!

Äckligt klibbävder - usch


//Bubbel - avskyr älgflugor

Inga kommentarer: