onsdag 13 september 2017

FLER HÄSTAR

Idag har dessa två killar flyttat in här på farmen.
Brun ska gå i verksamheten och skäck är till salu om någon letar stor shettis för ridning/sällskap.
Båda har samma ägare och hade ponny ståendes här även förra vintern !!!

Hämtade dessa två från Stora Heda idag. Loppan hade ingen grimma och åkte lös i släpet, valde då att åka baklänges. Älskar dessa okomplicerade varelser.
Nu får dom jobba vilket redan skett idag då vi hade fyra barn på besök!

Hunnit med programridning med en ponny och mina stora har ju gjort sina pass också.


Jag började grusa utanför stalldörrarna men sen kom regnet och jag orkar inte skyffla grus.
Snacka om att man blivit blöt i kväll. 
Hade lera mellan tårna när jag var klar för dagen...inte en torr klädlase på kroppen. 
Så jäkla mörkt att ta in hästarna nu. Tror dom som ska i måste in tidigare och inte efter lektionerna....inte van vid höstmörker än.
Blir massor av mockning i morgon. Jag har inte tid med det.....


Höstsopat klart sargen i ridhuset i kväll och drog lite på vår läktare också. Kan stryka det på min to do list - gött, men nu är jag less på tråkjobb....jag vill hålla på med häst , inte bara städa efter dom.

//Bubbel - hög tid för sömn



1 kommentar:

Sofie sa...

Hur stor och hur gammal är skäcken? Riden/ körd? Hälsningar Sofie