tisdag 12 september 2017

HEJHOPP

Redan tisdag....
Denna veckan förbereder vi för årets Bonderunda där vi är med för andra året i rad.

Varit mer än fullt upp varenda dag men i söndags tog vi oss tid att åka med Nitro på treårstest. Blev lite dumt då jag ju räknat med att det skulle varit på lördagen men det blev dagbyte pga få anmälda.
Resultatet blev inte mkt att hurra över då kissnödig ponny inte visar bra galopp och blir lite för introvert och får ju därför inget vidare tryck i hoppningen men vad gör man???
Fast vi vet ju att hoppa kan han det lilla skogstrollet och dom sista sprången var han dock superfin och domaren sa ju att det syns att denna ponny verkligen kan hoppa men allt ska ju bedömas även dom första fjuttiga skutten.
Hur eller hur så skötte han sig super att ha med sig....han har ju ALDRIG varit hemifrån eller ens åkt transport själv så han får ett gäng guldstjärnor . Mätte 144,5 cm och kommer växa lite till så det blir bra höjd på honom.
Jag har ju tyvärr inte haft nån vidare tid att träna heller och ska man få topp poäng bör man nog lägga ner lite mer tid men den har verkligen inte funnits.
Roligt att vara med ändå och vi tar det på träningskontot och säger grattis till alla andra fina ponnyer!!!

Titta så mkt dom gjort på ligghallen i söndags....
Duktiga gubbar. Blir nog tak över huvudet i vinter för hästarna!

Denna veckan flyttar det in 2 nya ponnyer här på farmen. Det är nu nästan lika fullt med hästar som i somras med seminstona och egentligen lite för mkt för mig att jobba med. Vädret är trist och snart vill ju alla bo inne. Klurar vidare på hur dom ska bo!!

Målade till dom sist tvättade boxarna igår....
Tömde och tvättade en utebox där det ska stå en utställare på lördag!

På kvällen var det avhopp på träningarna men jag lyckades omroganisera ihop det lite så två grupper blev en och en timme över för mig att jobba med lite annat. Var INTE klar tidigare i stallet för jag diskade vattenbaljor och flyttade "matlådor" i hagarna - förberedelse inför uppstallning.

Alltså ett par råååååååååååååååååååsa ridstövlar vore väl nåt för mig....mer råsa än så här kan det väl ändå inte bli!!!

//Bubbel - långhårig och svettig

Inga kommentarer: