onsdag 18 oktober 2017

EN SALIG BLANDNING


Silly vill flytta in, det är höst! I eftermiddag har hon suttit i blomlådan och suktat!


Eztrella LH e: Zafferano - De Noir som är Nadjas och mitt första gemensamma "barn" har idag flyttat till sin nya ägare i Östersunds trakten.  Någon grät krokodiltårar och det var inte jag.....jobbigt att sälja sin första egna uppfödning!!!
Vi hoppas att resan ska gå bra, hon är ju inte framme förrän tidigast i morgon eftermiddag!

Vi har också dräktighetskollat LM på 90 (egentligen runt 80 dygn idag) hon är fortfarande dräktig med Benetton Dream.
Sjuan och Hårbollen har fått sitt första vaccin och Wille kan numera titulera sig fesen valack. Att han blev kastrerad redan nu valde vi att göra eftersom det är lättare att placera honom hagmässigt i vinter och helt enkelt smidigare att hantera en valack. Dock grämer det mig lite då han är otroligt fin

Eztrella LH 🌟🌟🌟✨✨✨

Eftersom ingen visste hur lång tid dagens projekt skulle ta så hade jag avbokat kvällens aktiviteter i ridhuset och fick då äntligen tid att koka ett gäng kräftor.
Min sökning av Krondill på FB gav ju utdelning!!!


När jag ändå plaskade vid spisen så gjorde jag ett storkok soppa!!


Är det lillelördag så får man ta sig en bläcka.
Stackars lille Wille !!!

//Bubbel - tycker färre hästar är rätt skönt



Inga kommentarer: