fredag 20 oktober 2017

VARFÖR SMÅ NÄR STORA ÄR BÄST?

Torsdagar är galna dagar och då hade man behövt ha nån anställd ....fast det är roliga dagar.
Massor av elever och stallet knökfullt av folk både stora och små !
Igår ville en av dom små eleverna ut på skogstur och då blev det så fast det mörknar snabbt när solen går ner. 
Dom är för söta för efter dagens ridning undrade några om man fick önska häst till nästa gång när det är hästbytes dags.
En ville ha den vita ( som inte ens är min) eftersom det är favoritfärgen ( Bengan 1.74) och en annan som hade Lycka igår ville ha en lite större häst eftersom hon gillar stora och helst då Hexagon (1.78) 
Själv undrar jag ens varför vi har ponnyerna när vi redan hade dom perfekta lektionshäst storlekarna 😁😁😁

Igår var dom stora dressyrhästarna faktiskt lite taggade på sina pass....speciellt den gula. Han gillar när det är lite kallt om nosen men blir lite svår att få stopp på och cred till hans ryttare som fick lyssna på mitt "tjat"


Nadjo hade glömt wienerbröd i en påse....en utmärkt förmiddagsfika till mig.


Den 4/11 blir det dressyrträning, anmäl gärna !
Kostnad: 350:- med egen häst 400:- på lånad.
Fikat ingår och lunch kör i knytis och umgås och pratar häst en stund!
Alla kan vara med oavsett nivå.
Ridning sker två tillsammans för antingen Sussi eller mig

//Bubbel - cooooolast

Inga kommentarer: