måndag 2 oktober 2017

INGA VIRRIGA HÖNS

I lördagsstartade jag dagen att ihop med två andra domare döma nationell MSVB:5.
Tre eniga domare och det känns ju bra!
Vit duk på domarens bord

Var också på höns och höstmarknad med Pappi men nix , köpte inga hönor men tänker göra till våren!

I går hade vi Pay&ride. Blev ett par återbud pga skador men det var några trevliga timmar där man fick välja om man ville ha bedömning av två domare eller att en dömde och en kommenterade filmning.  Fick se ett par riktigt fina hästar och ponnyer och det reds från LC:1 till LA:3 denna gång.
Nu planerar vi för en helgkurs framöver!!
Håll utkik!

Har också visat min grannhus för eventuella hyresgäster men vet inte hur och vad jag ska göra.....Jag vill ju bara hyra ut över vintern till att börja med!

Idag öser regnet ner och det är förmodligen dags att fullt ut stalla upp för vintern....ohhhh no jag vill inte. Har inte mina vinterhagar klara!

Lille Wille som blev av med sin kompis i fredags när han åkte till nytt hem är vid gott mod. Han ska gå med Nitro i vinter tänker jag och just nu bekantar dom sig.
Planen är kastrering av Wille på torsdag då det är enklare att ha en valack här på farmen. 

Som sagt Diamonds Zixxaq LH e: Zuidenwind - Royal Diamond flyttade till Eriksmåla i fredags, lilla Eztrella LH e: Zafferano - De Noir besiktigades och är slutbetald av sin nya ägare och åker till Bräcke v 42.

Idag har jag haft två privatelever redan , flyttat travarflickorna till ny hage....jag är fullkomligt genomsur och fryser och försöker nu få upp värmen igen innan kvällens elever. Måste strö upp några boxar inför kvällens uppstallningar.

//Bubbel - blöt ända in i BH:n






Inga kommentarer: