söndag 5 november 2017

INTE DIREKT SYSSLOLÖS

I morse for jag efter morgonfodring av hästar till Tingsryd för att döma LA:3 och MSVC:2.
God kvalitet men det finns ju ett farligt hörn i det ridhuset och en annan tanke som slog mig...det sadlas oerhört långt fram och sadlarna håller ju på att tippa över huvudet på era hästar. Varför sitter ni på "öronen"? Det är ju inte direkt så att nån har nån billig skräpsadel utan det är dyra märken men dom är ju oerhört dåligt anpassade till hästarna..nä jag förstår inte ...?!??!?

Sixxtus LH e: Cortus - Stanford startade i em MSVB:4 och MSVA:1 i Tingsryd. 
Vann båda. Sånt gillar vi !!!
Måste få fason på den där vänsterpiruetten bara....
Grattis till både Helene och Sixxtus.

Skött traktorn...hahhah, oerhört jobbigt jobb men nu har vi lyse på stallet igen , så länge det varar!

Igår var det dressyrträningar- Roligt om ni frågar mig :) 
Tror vi får göra en repris på det framöver. Det var ju inte dumt med en taco knytis som avslut heller!!!
Nu dömer jag inte fler dressyrtävlingar i år så då kan jag ha elever på hemmaplan på helgerna med lite reda. 




For iväg med Loppan och Råsa på morgonkvisten och hämtade hem dom igen på seneftermiddagen. Dom var och jobbade på sitt håll och hade traskat fint med barn och ätit gräs!!!


Tro mig - man är ALDRIG sysslolös här men ikväll borde jag gå och sova tidigt. 
Jag är helt slut i rutan!!!

//Bubbel - har nog inte gjort nån nytta idag

Inga kommentarer: