tisdag 21 november 2017

NY IN

Idag gillar stona sin ligghall mer än igår. Idag har den dugt till både att äta och eftermiddags snoooooza i!

Vi har kollat ston i eftermiddag och vaccinerat ett helt gäng. Tog några timmar .
Att jag sen hade för få hästar för att kunna ha lektion i kväll var inte mkt att göra åt för dom ska ju inte anstränga sig efter fått vaccin.
Ikväll har jag haft att göra ändå.....tar ju sån tid och energi att fylla vatten ute när det fryser i slangar och man får improvisera. Härligt att ha många meter slang i duschen inne.....

Hexagon är ÄNTLIGEN klippt också....bra bra att jag hann det!



I förmiddags fick jag ett ledsamt besked att mitt gamla fina avelssto Nadja inte finns längre utan dom hade fått ta bort henne i morse. Tänk ändå vilket bra liv Nuddi haft. Hon fick 11 föl varav 9 hos mig
Natasja, Nathalia LH, Nadinah LH, Naghini LH, Naghero LH, Nagharo LH, Naghano LH, Nadir LH och Nawell LH. Flera av dom tävlar i både hoppning (tom 1.40) och dressyr  ( MSVA) både i Sverige och utomlands. Hos Carola där hon bott dom sista 7 åren har hon fått både föl OCH sista åren varit ridhäst. Hon hade visst så sent som förra veckan busat av ryttaren i en galopp!!!!
Bilden lånade jag från Carolas Instagram.
Tänk ändå att bli 27 år ....fina fina Nuddi 💔

Här har det flyttat in en ny inackordering i kväll.
Vi hälsar Eddie och matte Anna välkomna!
Bätte bild  i dagsljus kommer 


Gårdagens invigning....ursäkta att ni får lägga huvudet på sned men det vet i fan varför filmen blev på detta hållet !!!

// Bubbel - avslutar dagen med en skumtomte

Inga kommentarer: