tisdag 12 december 2017

PLUMS

Här blir det plats för nya projekt. Ser helt annorlunda ut nere vid ridhuset när dom tagit ner träd, grävt och grusat. Inte klart men kommer bli bra!

Usch, blä, fy....massor av snö idag och nåt eländes djur hade farit igenom mina staket inatt och snön har dessutom tyngt ner en del tråd. 
Bubbelmannen upptäckte såklart genast att det var oväntade öppningar i hans staket i morse och drog värsta rejset på helt fel ställen....han hade kul. 
Vi som såg på tyckte inte det var lika kul!
Mkt av dagen har gått till att fixa staket, att plumsa runt med stolpar tar sin tid!

Plumsa har man fått göra med allt idag. Att köra spånbalar var inte lätt ...inte skottkärra heller!
OM ni frågar mig kan jag gärna hoppa över vintern och ta vår omgående!

I kväll kom inte mina Växjö elever pga snön och halkan och jag trodde det skulle bli fritt tidigt men plötsligt hade jag börjat städa i ena sadelkammaren så det blev en kväll i stallet ändå.

I morgon ska jag till staden en tur. Plums i plurret och så ska jag handla också!

//Bubbel - räsermannen


Inga kommentarer: